måndag 20 mars 2017


I mitt köksfönster blommar stora Mårbacka glatt men ute dalar det ner stora 
snöflingor så idag blir det inomhusfix:) Glad och tacksam över helgens härliga 
vårväder och energiboost! 

Fredag kväll och lördag gick i kalasandets tecken. Middag med Jonas (äldsta sonen) och 
Johanna i fredags kväll eftersom de hade fullt upp i helgen.   Lördag eftermiddag fortsatte 
firandet med nära o kära. 



Räksallad i stora skålar, pasta, krustader, ost o kex mm bjöds det på i lördags.
Känns vårfräscht och är snabbt o lätt att fixa i ordning :)


Och så tårta och gofika förstås :)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Söndagen började med en skön prommis nere vid slottet.....


och fortsatte med frukost utomhus i strålande sol. Härlig start på dagen!


Så här ser det ut just nu...... svårt att tro att vi satt där i solen och njöt igår ;)

.....................................

Trädgårdsfix och röj och så mys med barnbarnet hela söndagen;)

Det bjöds på ekollonpaj och kaffe i lekstugan, vi krattade, sparkade boll, gick
på upptäktsfärd, blåste såpbubbor mm. 

Lunch i uterummet förstås....


.....och gofika i solen :) Så mycket skoj och skratt och mormorsbatteriet laddades 
med mängder av energi!

Kvällen avslutades med butiksfix , röjande och lite omändringar som jag får fortsätta 
med senare idag. 


Nu väntar en promenad med en glad liten hund innan jag ska sova en timme, hihi.
Dags att fixa fransarna och eftersom jag är galet trött just nu gissar jag att jag kommer
att somna när jag ligger där och blir ompysslad ;) Ja jisses, jag har sovit så dåligt den sista
veckan ( på tok för mycket i huvudet som snurrar, hihi ) så därav tröttheten. 

Ha det allra bäst så ses vi snart igen!

Kram kram Carina