måndag 13 mars 2017


Solsken och vårpirr i magen - ja tänk vilka lyckorus den här gula runda saken 
på himlen för med sig!  Helgen har bjudit på härliga vårkänslor, en heldag i huvudstaden,
trädgårdsfix, röj i uterummet mm. Vårblommor har planterats och de här första små penséerna 
är väl något alldeles extra?

Lördagen började med shopping i Mall of Scandinavia och där var det förstås melloyra;)
Efter några timmars strosande ( och ja, jag hittade några fina godbitar som fick följa med hem )
så åkte vi vidare till mitt absoluta favvoställe, Ulriksdals slottsträdgård.



Ni som följer mig sedan tidigare vet att jag älskar detta ställe och jag behöver 
komma hit med jämna mellanrum, njuta av all blomsterprakt, inspireras, andas in
allt vackert och strosa runt. En lisa för själen :)



Kungsängslilja - så makalöst skir och vacker! Med sitt underbara rutmönster!



Våra korgar fylldes snabbt med små skönheter och det blev förstås självplock
av tulpaner också! Förresten, nu kom jag på att jag inte visat er bilderna härifrån när
vi var här förra gången, för ca 1 månad sen  ( ja vi åker hit med jämna mellanrum )





I bakgrunden på bilden ser ni självplocket och det finns minst ett trettiotal 
olika sorter att plocka av. Inte lätt att välja och den här gången föll valet på 
vita papegojtulpaner och jag plockade med löken kvar, dvs grävde upp dem. Ska visa 
i vas en annan dag :)





Ljuvlig gofika ......



...... och blomsterglädje i en härlig mix. De har även en gudomligt god vegetarisk
buffé samt matiga mackor och här kan man sitta både inne och ute och käka. 
Nej, jag är inte ett dugg sponsrad utan vill bara dela med mig av ett ljuvligt ställe:)

Efteråt for vi vidare för mera shopping och middag till Täby centrum.

Middagen blev hos TGI Friday och mätta och belåtna strosade vi runt ett par timmar
till i det stora köpcentrumet innan vi for hemåt. 

Och efter en heldag i storstan är det extra mysigt att komma hem till lugnet :)


Mina körsbärskvistar som jag plockade in för ett tag sedan blommar så fint
just nu ;)

Söndagen blev en härlig utedag med trädgårdsfix och lite plock i uterummet.


Och visst smakar väl kaffet extra gott utomhus?

Idag fortsätter solen skina och jag ska sätta fart. När våren visar sig kommer 
en ny energi och jag har ytterligare tusen idéer som jag vill förverkliga. Röjandet fortsätter
här hemma och så ska butiken pysslas om. Nya varor väntas från grannlandet, alltid lika kul!

Ha en strålande dag!

Kram kram

Inga kommentarer: