torsdag 13 april 2017

Skärtorsdag


Några vårliljor tillsammans med björkkvistar får pryda Klongen:)

Jodå, lite påsk har smygit sig in i huset den senaste tiden men mestadels är
det i form av blommor ;)  


Och så en hel del påskägg förstås. Den här gröna följde med hem från Indiska för
några veckor sedan och är fylld med de allra godaste äggen....


Finns hos oss i butiken ;)


Och titta vilket skojigt påskägg vi fick av dottern Susanna med familj :)


Ett ägg helt i min smak fylld med bib rödvin :)

Ägget har hon "pysslat" ihop av ett stort påskägg som hon spraymålat och fyllt
med påsen från en bag in box och gjort ett litet hål för tappkranen. 



Jag hann inte med allt jag hade på agendan igår men det dök upp lite annat 
som blev gjort istället;)  Och idag är en ny dag att fylla med skojsigheter och annat. 
Summa summarum så slog jag igen ögonen med ett glatt leende igår kväll och vaknade
upp förväntansfull i morse  till en ny spännande dag! 

Alldeles strax ska jag göra något som jag inte alls har tid med men som jag ändå vill
göra. Några blomsterarrangemang ska pysslas ihop. Igår handlade jag hem ett jättefång
med buketter som ska fixas till:) Sen ska blomlådor till butiken ( och hem ) planteras så det 
blir nytt och fräscht inför helgen. De små gula solstrålarna som sitter i lådan sedan flera 
veckor tillbaka har blommat över och byts till nytt;)

Full fart i butiken är det också. Inte mindre än 4 leveranser dök upp igår och vi 
fortsätter med att packa upp nytt idag :)


Just ja, och  en tur till mataffären måste hinnas med idag och fylla på kylen inför helgen.
Och kanske en snabbstädning? Men det hamnar nog längst ner på priolistan idag ;)

Till kvällen hoppas jag att vi  landar i uterummet tillsammans med nära och kära, 
umgås, äter gott och har det bäst:) Men först lite blomsterfix mm och sen vet ni väl att
vi har öppet idag, skärtorsdag 12 - 18. Även öppet ALLA övriga dagar i påsk.
Se tider här

Önskar er alla en fin dag och en jättemysig påskhelg!  Jag ska försöka titta in här 
flera gånger i helgen och uppdatera. Allt gott till er.

Kram kram Carina

Inga kommentarer: