fredag 12 maj 2017


Hej fredag och en efterlängtad helg! Och äntligen lite varmare vindar på intåg.
Den där nordanvinden är inte snäll och nu är längtan efter värme större än nånsin. 
Har längtat efter att tassa ut på morgonen utan att behöva klä på mig tjockjacka och handskar.
Och ja, idag blev det morgonkaffe i uterummet! Utan tjockjacka, jippiiii;)

Jag omger mig med pioner i både uterummet och inne, sååå glad när jag lyckas 
hitta dem i blomsterbutiken :)



I butiken har vi fått hem sååå fina evighetspioner. Riktigt fina och verklighetstrogna.
Eller vad sägs om dessa pionknoppar? 




Vita pioner.....


.....och rosa pioner. Ett par - tre kvistar i en vas och sommarbuketten är fixad:)

Fatet från Sthål är väl helt underbart och en av mina absoluta favoriter.
Vackert i sin enkelhet och sååå snyggt till upplägg av både mat, frukt och grönsaker.

Toppenfin present som kommer att glädja mottagaren i många år. 



På tal om pioner så har vi fått hem mängder med vackra servetter nu till
sommarens dukningar och bland annat denna med pioner :)
Fler fina motiv hittar du hos oss i butiken.




Ute är det galet vackert  nu med all grönska och redan förra söndagen hade häggen
börjat slå ut..... och nu dröjer det inte länge förrän de är översållade med vita blommor.

..............................................

Jag hoppas på en härlig trädgårdshelg med jord under naglarna och mycket frisk luft.
Aldrig nånsin har jag varit så här sen med planteringar ute i blomlådorna och även om jag 
har planterat penséer igen i lådorna så längtar jag efter de riktiga sommarblommorna. 
Aldrig nånsin har jag heller lyckats frysa penséer så som jag gjort i år! Både i lådorna vid
butiken och hemma har de gått till spillo i omgångar.... 

Förra helgen tyckte T att vi skulle åka iväg nånstans över dagen och göra något kul.
Gissa vad jag valde ;) Det blev inget köpcenter eller så utan jag ville till Tant Grön i Vintrosa.

Strosa runt i deras handelsträdgård, sitta ner och fika i deras mysiga miljö, gå ett varv
till i deras trädgård och välja bland alla fina blomster.


Har jag sagt att jag älskar blommor???



Hihi, kunde inte låta bli att ta en snabb selfie i deras "guldram" som hänger
utanför butiken:)
Sååå mycket fint och vi lyckades fylla bilen med en hel del.

Nu väntar ett magnoliaträd på att komma ner i backen och även en syren 
på stam samt en hel del annat blommande.  Nätt och jämnt vi fick med oss den 
höga magnolian hem. Eller jo, den gick in när vi fällde sätet och jag erbjöd mig att ta 
tåget hem om jag inte fick plats ;)



Lycklig och glad över att äntligen fått en magnolia :)

Nu väntar lite butiksfix, sen ska kylskåpet fyllas och kanhända att sladdbarnet
får jobba lite grann senare i eftermiddag så dammråttorna försvinner :)

I butiken har vi förstås fredagsmys hela dagen och vi laddar för en härlig helg i butiken!

Hyllorna är välfyllda och vi hjälper er gärna med tips och idéer och fina 
presentinslagningar! 

Varmt välkomna till oss i Slottsboden!

Ha det allra bäst! 

Kram kram Carina

Inga kommentarer: