lördag 5 augusti 2017

Lördagskväll


Lördagskväll och här har jag nyss dukat bordet. T håller på att fixa med middag
och om ett tag är det dags att slå sig ner  ( jag har varit och tjuvkikat hihi, oxfilé Provencale
håller han minsann på att fixa i ordning ;)

Vi har fått hem nya dukar i butiken, eller egentligen nya färger. Vi har haft dem i vitt 
och i linnebeige sen tidigare och nu kom de i dimgrön och en mild dov blå färg. Superfina
är de och jag var tvungen att köpa med en grön hem :) Härliga stora dukar, ser ut som linne,
de är  lätt skrynkliga men såååå galet lättskötta när de är i 100% polyester. Toppenpris har de 
också, endast 199:- och de är 250 cm långa. Ganska tunna så ett tips är att antingen lägga 
en bordsfilt under eller också ett vanligt lakan :)

Tallrikar från Sthål ( också från min butik ), likaså underläggen i en mild grågrön färg.
Servettringarna hittar ni också i min butik.

De små glaslyktorna är ett fynd från Mio, tror de kostade 14:- på rea och visst påminner 
de om Ittalas Kastehelmi? Linneservetterna har vi haft i butiken förut och vasen är 
en Louise Roe och den köpte jag nån gång i vintras när vi var i huvudstaden ( tror det 
var Newport ).

Den randiga ljusstaken har äntligen fått flytta in i huset. Jag har sneglat på dem länge 
och nu när vi svängde över till Öland på semestern så besökte vi Paradisverkstan och då
fick den följa med hem :)


Så enkla och fina.


Jag har varit ledig en hel vecka så idag var första dagen i butiken igen;)
Alltid lika kul att träffa alla glada besökare!!!

Vi har haft en toppenvecka och ni ska få bilder från den i ett annat inlägg.
För först måste jag berätta något annat skoj:)  Innan vi reste blev jag mormor ännu
en gång! Till ännu ett litet mirakel - en liten Casper. 




Stolt storebror hälsar på inne på BB med mormor o morfar :)

Helt underbart med de små liven!


Önskar er alla en skön lördagskväll! Nu hör jag att det börjar bli klart ute 
i köket så bäst jag avslutar.
Jag har dukat i uterummet som vanligt och nyss började det smattra på taket så 
vi äter till tonerna av regnsmatter :)

Kramar från Carina


Inga kommentarer: