måndag 21 augusti 2017


Måndag morgon och jag vaknade tidigt, tidigt och det första som slog mig var
" Var tog helgen vägen?" En blinkning så var den över, hihi :)  Men det är väl så när 
det är kul hela tiden ;)

Härligt skojiga dagar i butiken och där svishar timmarna fram och jag tycker inte
jag hinner mer än öppna så är dagen över och det är dags att stänga. Tusen TACK till er
alla som besöker oss och tack för alla vänliga ord!  Nu är vi redan framme i mässveckan
och jag är redo för 4 inspirerande dagar!  Och jag lovar att vi ska leta upp fina gobitar 
till butiken ;) 

Men först ett par dagars jobb och en massa annat skoj inplanerat på kvällarna innan det är dags 
att packa väskan för mässa :)

I butiken har vi redan fått hem massor med fint inför hösten! Mängder med snygga lyktor
och ljusstakar i mängd. De vita på bilden här ovanför är galet snygga och de är riktiga
klassiker. Vi har haft dem i butiken för många år sedan och jag har ett gäng hemma som 
hängt med sen dess och jag älskar dem!  Såååå snygga att samla i grupp!!!

Gjutjärnsstakar så de står stadigt och de får en härlig ärgad  patina med åren.
Finns även matchande ljusmanchetter att köpa till :)

Just nu finns dessa 3 modeller hos oss men fler modeller är beställda och kommer
i en senare leverans.


Vi har 2 modeller av de svarta i samma serie . Fler är beställda även här men 
fortfarande restnoterade. Sååå snygga!  Och det är likadant med dessa, de fortsätter att åldras
och får en härlig patina med åren. 


Och glasljusstakar i flera olika modeller :)  Oemotståndliga! Det skojiga med dem är 
att de är vändbara, åt ena hållet passar de till blockljus och vänder man på dem kan man 
använda antikljus. Sååå fint att samla ett helt gäng i grupp och variera ljus eller så kör man 
på 2 likadana bredvid varann :)

Och stormlyktan som skymtar i bakgrunden..... den tog slut i ett nafs och nu väntar 
vi påfyllning. 


Så snygg och den är hela 39 cm hög så den blir maffig på bordet.

Här har vi en `"platt" ljusstake i glas  med fäste för antikljus i botten  men det går 
förstås lika bra att ha ett fat med blockljus till den :)

Kommer som sagt snart hem till oss i butiken igen :)



Ha en fin start på veckan och ta hand om er! Vi ses snart igen!

Kramar från Carina