söndag 27 augusti 2017

Sköna söndag och så kalas igen!


Hej på er alla! Här har vi en lugn och skön söndagskväll, och ljusen är tända.

Jag försöker landa och sortera alla intryck efter mässan :) Känner  mig sååå glad och
tacksam efter dessa mässdagar!  Jag älskar verkligen Formex och alla fina möten, både
med leverantörer och alla branchkollegor! Små korta pratstunder och all inspiration som 
mässan bjuder på.  Och förstås alla fina inköp vi gjort till butiken! 
Många snabba beslut att fatta på kort tid och så känslan som infinner sig nu efteråt när vi 
känner att vi fått till en härlig mix av hösten och julens godbitar som kommer till oss i Slottsboden :)

Nu bubblar lyckokänslorna i kroppen och jag känner mig så tacksam och jag lovar, det 
kommer att bli en härlig höst!

När mässan börjar kliver jag in i nån typ av mässbubbla och då är det det enda jag 
fokuserar på :)


Hotellnätter och restaurangbesök i all ära men det är bra mysigt att landa hemma
och trolla ihop en smarrig söndagspasta ( Gudfaderns pasta ) som serveras med ett
glas rött :)

Idag har jag bara varit ledig och inte gjort något vettigt här hemma. Jo,, jag tömde 
resväskan men tvätt och städning får vara till en annan dag. Och om ni visste vad jag 
kan tycka det är svårt att se allt som behöver fixas, men jag har lärt mig med åren att 
lyssna på kroppen och ge den vila när den behöver det.  Haha, det låter kanske helknäppt
men imorgon är en ny dag ;)  

Eller förresten,jag har gjort det allra vettigaste och viktigaste idag!!!

Idag är det ju ingen vanlig söndag för idag fyller vårt älskade barnbarn 3 år!
Bästa, klokaste och finaste Loui och självklart har han firats!!!



Finaste killen som alltid har ett leende och små vänliga ord att säga!

Mängder med paket blev det förstås när alla kom för att gratta honom ;)



En cykel med stödhjul fick han av oss ( och flagga förstås att sätta baktill, hjälm har han 
sen tidigare )  och så lite leksaker och ett mjukt paket :)  Sååå skojigt att få handla paket!


Det bjöds på mängder med gott!  Favoriten just nu är Blixten så de var temat för
dagen ;)


Nybakade bullar som var himmelskt goda!


Och en massa annat gott!


Lillebror Casper som hunnit bli en månad vilar i moster Linnéas famn ;)

Lycka att få umgås och träffa våra nära o kära!!!

Ni ska få se mer bilder från mässan och kan hända att jag hinner kika in här
en sväng imorgon igen:)  Flera leverantörer har lovat att skicka varor  omgående så 
det kanske kommer leveranser redan imorgon ;)

Nu sitter jag i uterummet med tända ljus och utanför har det hunnit bli becksvart.
Men wow, vilken härligt solig sensommardag vi haft! Stort gilla på det!

Lagom till helgen fick vi en härlig leverans med fina oljelampor, krukor mm.


Och kolla, nu finns favoritkrukan/vasen även i grönt! Hur snygg som helst!!!
Några stycken har redan flyttat in här hemma och väntar på att hamna på "rätt" ställe
i huset :)  Jag älskar grönt och har haft en plan i huvudet länge nu på en liten förvandling 
hemma. Så fort  veckan får 8 dagar så ska jag fixa till det, hihi. 

Lovar att visa er sen ;)

Ha det så gott så ses vi snart igen.

Kramelikram Carina

Inga kommentarer: