söndag 6 augusti 2017

Söndagskväll och kräftkalas


Ljusen är tända och jag har landat i uterummet med tända ljus och kaffekoppen
nära mig. Jag var sååå trött när jag kom hem från butiken idag så allt jag hade tänkt 
göra hemma ikväll får vänta. Men vad gör det?  Bättre att lyssna på kroppen och ta 
det lugnt när den säger ifrån. Dammtussarna och tvätten kan vänta till en annan dag:)

Hoppas ni också har haft en skön helg!  Jag har ju börjat jobba efter en vecka med
lediga dagar och imorgon börjar vardagen på riktigt när även T börjar jobba :)

Men vi har bokat in en veckas semester i september igen, härligt att ha något att 
längta till :)

Och även om jag är trött ikväll så känner jag mig fylld av inspiration och har
mängder med idéer på förändringar både hemma och i butiken! 

Nya leveranser har trillat in och mer är på väg. Formex om ett par veckor 
och jag bläddrar i katalogena från våra leverantörer som kommit, hotellnätterna 
under mässdagarna är bokade och det kommer att bli en härlig höst!



Härliga kvällar med tända ljus ;)


Och kräftor!  
Mums, så gott det är med skaldjur och i fredags blev det kräftkalas på
tu man hand. 
Nykokta Hjälmarekräftor från Fiskarn i Borgåsund, helt underbart goda!



Små portionspajer och så plockade jag kantareller på Ica ;) 


Ost, kex och vindruvor..... så mycket mer behövs inte för att det ska bli en 
toppenkväll;)


Har ni hunnit med att äta kräftor än? 

All keramik på bilderna är från Sthål. Jag blandar gärna färger på skålar,
fat och tallrikar :) Alltihopa finns hos oss i butiken Slottsboden  Strömsholm. 


Jag  håller som bäst på att  leta  lite nya recept. Till helgen blir det stort kräftkalas
här hemma med alla våra barn med respektive, barnbarn, mina föräldrar, svärmor och
alla hundar. Jättekul! 



Lite nya "tillbehör" till kräftskivan har vi i butiken, bland annat servetter
och små vishäften.

Nu ska jag fortsätta bläddra i kataloger från några leverantörer som ska 
beställas imorgon :)

Ha en fortsatt skön söndagkväll och en fin start på veckan!

Kram kram Carina

Inga kommentarer: