måndag 16 oktober 2017


Vilka härliga höstdagar vi har!   Känns nästan som sensommar och jag njuter.
Ljumma sköna vindar ute idag och 15 grader varmt när jag vaknade i morse. Stort 
gilla på det!

Tack för alla gulliga ord om min lilla sovrumsmakeover - så himla plättlätt att 
ändra om när basen är ljus. Många besökare i butiken har frågat mer om mattorna,
lampskärmar, kuddar mm. Och jag såg då att jag skrivit lite fel mått.... ( förra inlägget 
skrev jag förra söndagskvällen samtidigt som jag med ett öga kikade ifatt på flera 
avnitt av Gåsmamman ).  Jag köpte nya hotellkuddar i 2 stl och de två längst bak har måttet 
70 x 100 cm, sedan har vi 2 mindre dunkuddar som sovkuddar ( de med mörkgrönt örngott) 
och de har måtten 50 cm x 90 cm. 
Den lilla mattan som jag delat på längden och har på var sida sängen har jag skrivit 
rätt mått på men de 2 stora gröna är 170 cm x 240 cm ( och det är största stl i grönt som finns 
på Ikea ).  Jag blandade ihop måtten med de stora Ådum i beige som vi har i v-rummet, de 
finns i 200 x 300 cm och där har vi 3 st såna. 
Nog om mått, men tack för fina ord och kul att ni gillar det:)

..........................................


Och vilken härlig helg i butiken vi haft! Det ger sån energi att få träffa alla glada 
besökare och det är sååå kul att få hjälpa er med tips till inredningen, presentidéer mm. 

Tove Frank är ny hos oss i höst. Jag älskar hennes bilder och magin hon lyckas fånga
i sina bilder. Jag har sneglat på dem länge och varit sugen på att plocka in dem hos oss i 
butiken, men det har varit svårt att veta hur jag skulle få dem att passa ihop med allt
annat som finns hos oss. Vi har inga stora tomma väggytor osv men i höstas kände jag bara,
"det löser sig". På nåt vis får vi till det när de kommer hem. Och ja, det funkar:)


Extra kul att de mottogs med glädje av våra kunder också!  
15 x 15 cm korten är ju toppen att ge bort ihop med present eller blomma eller 
skicka en hälsning (kuvert medföljer) och de blir förstås superfina att rama in eller bara
hänga upp med ett litet clips.


Hennes egna specialdesignade clips kom hem i fredags och kostar 39:- st

Nu ska en liten hund och jag ut och promenera i det härliga höstvädret.
Fick nyss ett samtal från barnbarnet Loui att de är på väg hit så vi ska ut och gå 
en sväng tillsammans.


Då kan jag nog få hjälp att samla ihop några vackra lönnlöv till höstpyssel;)

Sen väntar butiksfix, många webordrar har trillat in i helgen och ska packas och 
skickas runt om i landet. Stort tack för det!

Ha en alldeles underbar måndag!

Kramar från Carina