onsdag 1 november 2017


Julens fina tidningar ligger och väntar på mig  - dessa slog jag mig ner med igår 
men jag hann aldrig börja bläddra i dem..... Men den som väntar på något gott ....:)

I butiken har julen smygit sig in för drygt en vecka sedan och nu fyller vi på med 
mer för varje dag. Det är en märklig tid just när julen ska plockas fram. Hösten är som 
allra finast, färgsprakande löv och vi har både Halloween och Allhelgonahelg framför oss 
och de första veckorna får det bli en finstämd mix med jul och höst tillsammans :)

Vi är ganska vana med att fixa/ändra om i butiken men just när julen ska in - ja då
blir det lätt ett smärre kaos ;)  Den här gången fanns det inte tid att göra det på 
veckans enda stängda dag så det blev till att stanna kvar en dag direkt efter stängning
och köra på.   Ja som ni vet så går det inte att dutta ut en sak här och en sak där utan det 
behövs ändras om helt för att få till det. 

Tacksam att jag fick en hjälpande snabbtänkt hand som har lätt för att se nya 
möjligheter!  Tillsammans löste vi det på kvällen:)  Jag trodde faktiskt ett tag att vi
skulle få hålla på hela natten :)



Julens evighetsblommor har packats upp och de är sååå verklighetstrogna!

Knubbiga hyacinter och fina cyklamen ser precis ut som äkta. 


Massor med fina tomtar till  jättebra priser. Dessa tomtepar i grönt samt den lilla tomten 
är väl helt underbara! Tomteparen hittar ni i webshopen tillsammans med mycket annat fint:)


Och mängder med godsaker hittar ni hos oss! Ni vet, det där lilla extra ;)

Strutarna från Finsmakeriet är magiskt goda och vi har flera olika sorter hos oss.
Denna innehåller 2 olika smaker, jordgubb och champagne. Mums:)

Nu måste jag avrunda, en hel del kvar att fixa innan butiksöppning idag.
Jag kör kortvecka denna vecka, checkar ut imorgon kväll och tar några dagar ledigt.

Så glad och tacksam över att kunna vara ledig och veta att butiken tas om hand på
allra bäst sätt av Eva när jag är bortrest några dagar. 


Varmt välkomna att hälsa på oss i butiken! Öppettiderna ser du här 

Ha en fin höstdag!  

Kramar från Carina